Petitie gemeentelijke kinderopvang in Oostwinkel

04/10/2024

Beste

Op onze school, basisschool Twinkel in Oostwinkel, organiseert de gemeente Lievegem de voor- en naschoolse opvang. De voorschoolse opvang start om 7.30 uur. Het team van begeleiders van de kinderopvang deed vrijwillig opvang vanaf 7.00 uur. Ouders kunnen dit aanvragen. Door pensionering is het niet meer haalbaar voor het team om dit vrijwillig te doen voor de school.

Dit is een groot probleem voor enkele gezinnen. Wij betreuren het heel erg dat er hierdoor ook een ongelijkheid komt tussen de verschillende opvanglocaties van de gemeente betreft de voorschoolse opvang. Die zijn allemaal open vanaf 7.00 uur.

Vind jij een voor- en naschoolse opvang in Oostwinkel ook een must en in het bijzonder dat er ook vanaf 7.00 uur opvang moet zijn, teken dan onze petitie!

Met deze petitie willen wij in kaart brengen dat de gemeenschap van Oostwinkel dit een prioriteit vindt. In ons dorp zijn niet meer alle diensten aanwezig, maar een voor- en naschoolse kinderopvang, ook op woensdagnamiddag, willen wij behouden en dit in afstemming met de noden van de inwoners.

Het oudercomité van de basisschool Twinkel

Teken voor 20 oktober HIER onze petitie! Laat je stem horen!

PS: Stuur dit bericht door naar iedereen die jij kent in onze gemeenschap!

Gezocht: vrijwilligers begeleiding kinderopvang >>