Nieuwe kinderen inschrijven

Een inschrijving doen we op onze school, maar kan ook digitaal. Geef ons een seintje om een afspraak te plannen. De directie zal jullie samen met jullie kind(eren) persoonlijk ontvangen. We nemen de tijd om de nodige zaken toe te lichten en jullie wegwijs te maken met onze schoolwerking. Neem de elektronische identiteitskaart (eID), een isi+-kaart van het ziekenfonds of een ander officieel document mee waaruit de juiste schrijfwijze van de naam en de geboortedatum van je kind blijkt.

Instapdatum kleuters
Je kind kan tussen 2,5 en 3 jaar op een van de volgende 7 instapdata naar de kleuterschool:

• De 1ste schooldag na elke schoolvakantie:  na de zomer-, herfst-, kerst-, krokus- en paasvakantie
  • De 1ste schooldag van februari
  • De 1ste schooldag na Hemelvaartsdag

Wordt je kind 2,5 jaar op een instapdatum (bereken hier de instapdatum), dan mag het al vanaf die dag naar school. Voor kinderen van 3 jaar gelden de instapdata niet. Zij kunnen op elke schooldag starten in de kleuterklas. I

Bekijk het Voor het eerst naar school van de Vlaamse overheid. Dit is een mooi uitgewerkt boekje met alle nodige info.