Schooluren

De ochtendspeeltijd start om 8.20 uur.
De lessen in de voormiddag starten om 8.35 uur en stoppen om 11.45 uur.
Het hek gaat ’s middags opnieuw open om 12.45 uur.
De lessen in de namiddag starten om 13.00 uur en stoppen om 15.45 uur.

Op woensdag is de school gedaan om 11.20 uur en op vrijdag om 15.00 uur

Ons schoolreglement

In ons schoolreglement vind alle nodige info over onze school. Bekijk het hier.

Enkele veelgestelde vragen

Wat moet ik doen als mijn kind ziek is?

Zieke kinderen kunnen niet naar school komen.
Het is altijd fijn als wij een seintje (telefoon) krijgen bij ziekte. Zo zijn we op de hoogte en zijn we niet ongerust als we iemand missen.

Voor 5-jarige leerlingen in het kleuteronderwijs geldt een leerplicht van minstens 290 halve dagen
aanwezigheid.

Voor alle kinderen in de lagere school geldt een voltijdse leerplicht.

Is je kind (minder dan) 3 opeenvolgende kalenderdagen ziek, dan volstaat een briefje
(handtekening + datum) dat je ons bezorgt. Zo’n briefje kun je maar 4 keer per schooljaar
gebruiken. Een medisch attest is nodig als je al 4 keer een briefje hebt gebruikt.

Is je kind 4 opeenvolgende kalenderdagen ziek, zelfs als één of meer van die dagen geen
schooldagen zijn (bv. weekend), dan is een medisch attest nodig.

Kan mijn kind zijn of haar medicatie krijgen op school?

Het kan gebeuren dat je kind tijdens de schooluren medicatie moet nemen. Je kan ons dan vragen
om er op toe te zien dat dit stipt gebeurt. Dat gebeurt via een medicijnattest dat jij vooraf moet
invullen en ondertekenen. Wij zullen instaan voor de bewaring van de voorgeschreven medicatie en
erop toezien dat je kind de medicatie stipt neemt. Dat noteren we telkens in een register. Het
medicijnattest vind hier.

Welke kosten mag ik verwachten bij jullie op school?

Je kind inschrijven in het basisonderwijs is gratis, zowel in de kleuterschool als in de lagere school. Ook de materialen en activiteiten die strikt noodzakelijk zijn voor de eindtermen en ontwikkelingsdoelen, zijn gratis.

Kosten voor uitstappen, zwemlessen, sportdagen… die we met de kinderen doen, worden wel doorgerekend. We vermelden steeds vooraf de kostprijs in een brief. De overheid legt hiervoor een maximumfactuur op die we niet overschrijden.  Voor de kleutersklassen is dit maximum 55 euro per schooljaar en voor de klassen van de lagere school bedraagt dit 105 euro. Voor meerdaagse uitstappen is dit maximum 535 euro voor de volledige duur van het lager onderwijs.

Het aankopen van warme maaltijden, tijdschriften… is vrijblijvend. Al deze prijzen staan vermeld in ons schoolreglement.